joi, 21 martie 2013

PASTE DE CASA CU SOS PESTO DE RUCOLA


Pastele de casa sunt unele dintre acele lucruri care sunt atat de simplu de facut incat in teorie toata lumea poate sa le faca acasa, dar in practica nimeni nu prea le face, deoarece in ziua de azi este mult mai convenabil ca timp si ca efort sa le cumperi gata facute din magazin.

Desigur, aceasta comoditate are ca principal dezavantaj faptul ca pastele din comert (chiar si cele scumpe) sunt net inferioare celor pe care le poti prepara acasa cu un minim efort, acelasi lucru fiind valabil de altfel si la sosul pesto.


Metoda traditionala de preparare a pastelor (destul de intensiva ca munca manuala, cu foile intinse la facalet si taiate la cutit) a fost simplificata dramatic odata cu aparitia masinilor de paste, masini printre care Imperia este un fel de Rolls Royce (eu unul am avut ocazia sa ma joc si cu cateva masini de paste no name iar diferenta dintre ele si Imperia e ca de la cer la pamant).


Masinile de paste au doua functii: subtierea aluatului (prin trecerea repetata prin niste valturi simple) si taierea la dimensiunile dorite (prin trecerea foilor subtiate prin niste valuri cu cutite de dimensiuni variabile, in functie de tipul de paste dorit)

Procesul in sine este extrem de simplu iar rezultatul este remarcabil, mai ales daca aveti la indemana faina de grau dur remacinat (semola rimacinata di grano duro), faina care da pastelor acea textura ferma, specifica.

Eu unul mi-am luat un sac de 5kg de la delicateria italiana Terra Felice din Baneasa, care o sa ma mai tina mult si bine, not to mention ca m-a costat doar cam cat vreo 3-4 pachete de paste Barilla luate de la supermarket (cel mai bine ar fi sa sunati inainte si eventual sa faceti o comanda, ca sa nu bateti drumul degeaba daca nu au in stoc)

Masina de paste Imperia se poate comanda de la Kitchen Shop, de unde se mai pot comanda si o multime de alte accesorii pentru ea precum motorul electric (o extravaganta nu neaparat necesara, asta daca nu cumva aveti o familie extrem de numeroasa si dependenta de paste, caz in care sigur aveti si o bunica italiana care se va ocupa ea de tot :)), formele de ravioli sau gnocchi, accesorii cu cutite de taiat pastele la diverse latimi, suporturi de atarnat pastele la uscat, si asa mai departe.

Ingrediente (pt 3-4 pers)
Pentru paste:
- 280-300g de faina (preferabil semolina di grano duro, dar se poate inlocui si cu faina normala)
- 3 oua mari
- 1 pinch de sare
- 2-3 linguri de faina pentru lucru

Pentru pesto:
- o legatura zdravana de rucola (sau orice alta verdeata va place, busuioc, spanac, loboda, leurda, untisor, etc)
- 100g nuci de pin (de la Metro, de la bacaniile arabesti sau Plafar) sau alte nuci (macadamia, caju, migdale, alune de padure, etc)
- 100g parmezan taiat in cateva bucati (nu foarte mici, ca nu e nevoie)
- 1-2 catei de usturoi (sau mai multi, dupa gust; in caz ca faceti pesto de leurda s-ar putea sa nu mai fie nevoie de usturoi)
- 50-100ml de ulei de masline extravirgin
- 2-3 linguri de zeama de lamaie
- sare (dupa gust)

Preparare (45-60min)
Paste proaspete:
- bateti ouale cu sarea intr-un bol adanc si adaugati progresiv faina ("cat incape"), amestecand mai intai cu o furculita, apoi cu o lingura de lemn si in final cu mainile (NOTA: faina se adauga pana cand se obtine un aluat consistent, usor lipicios dar ferm si elastic; ouale difera ca greutate si de aceea e greu de stabilit proportia exacta de faina)
- framantati aluatul inca 5-6 min, pana cand dezvolta o consistenta elastica
- infasurati-l in folie de plastic si lasati-l sa se odihneasca cca 10-15 min, timp in care montati masina de paste pe marginea unei mese
- impartiti aluatul in trei parti egale si lucrati cu cate o parte, lasandu-le pe celelalte infasurate in folie, ca sa nu se usuce
- cu masina setata pe pozitia cea mai mare, treceti aluatul prin ea de 6-8 ori (dupa fiecare trecere pudrati foaia de aluat cu faina pe ambele parti, indoiti-o la mijloc si lipiti jumatatile presand usor cu palmele cat sa se lipeasca, apoi treceti din nou foaia prin masina de paste)
- dupa ce ati terminat trecerile initiale (menite sa fortifice aluatul, ca sa nu se rupa cand va fi subtiat si apoi taiat), treceti progresiv foaia de aluat prin valturile masinii, reducand distanta dintre ele cu cate o unitate la fiecare trecere, pana cand obtineti o foaie de grosimea dorita (in acest moment foaia va avea mai mult de 1m, asa ca o puteti taia in doua)
- lasati foile subtiate la uscat pe niste prosoape de bucatarie pentru cca 10-15 min
- montati accesoriul de taiat pastele pe masina si treceti foile prin valturile cu cutite, obtinand astfel pastele dorite (tagliatelle, fettuccine, spaghetti, linguine, etc)
- pastele obtinute se pot fierbe imediat (3 min in apa clocotita cu sare, pentru al dente) sau se pot infaina si pastra sub forma de ghemotoace pentru o folosire ulterioara (daca vreti sa le folositi proaspete, trebuie sa le pastrati intr-o punga de plastic, in frigider; daca doriti sa le uscati, le lasati la temperatura camerei peste noapte, pana se intaresc, si apoi le puteti pastra in orice fel de recipient; in cazul din urma va trebui sa le fierbeti ca pe pastele din comert, cca 7-8 min pentru al dente)

Pesto:
- adaugati toate ingredientele in bolul mixerului si pulsati pana cand obtineti o pasta omogena (simplu, nu? :))
- folositi-l imediat sau pastrati-l la frigider intr-un borcan cu capac, cu un strat de ulei de masline deasupra, ca sa nu oxideze
Enjoy!

12 comentarii:

  1. Am facut si eu week-end-ul asta ravioli de casa cu umplutura de urzici si ricotta, si m-am cam chinuit sa le intind cu sucitorul :-). Am folosit faina normala si au iesit binisor, dar cred ca dau si eu o fuga pana la Terra Felice pentru o faina "ca acolo". Ar merge si-un pesto de leurda...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, intinsul manual it's a bitch, am incercat si eu si nu e pentru mine, e clar ca n-am forma fizica a bunicilor italiene :))
      mai bine suni inainte la Terra Felice, sa ii intrebi daca au sau cand aduc in caz ca n-au pe stoc, cat despre pesto de leurda, way to go! :)

      Ștergere
  2. N-am mai preparat de ceva vreme paste acasa. E drept ca am gasit si alta intrebuintare pentru masina de paste intre timp, dar uitandu-ma la pastele tale mi se face mare pofta. :D Poate ar fi cazul! :) Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu prea inteleg ce poate avea masina aia asa de special fata de altele (in afara de pret, binenteles). Eu fac paste cu o masina 'ieftina' si am simtit un mare salt de la combinatia sucitor+cutit ... mi-e greu sa-mi imaginez ceva muuult mai extraordinar, probabil nici n-as face fata socului (treaba cu motorul de ex e un moft care eventual mai tare incurca).
    La compozitia de paste, atunci cand folosesti faina normala poti adauga si ceva gris ;) iar la pesto merge si niste pecorino (daca zace degeaba prin frigider). Pesto de leurda am facut si e foarte bun... 'se merita'.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stii cum e, si cu un Logan ajungi din punctul A in punctul B, la fel ca si cu un Mercedes, dar exista diferente de calitate, nu? :)

      Ștergere
  4. nu prea ma pricep la masini dar nu stiu nici un mercedes care sa arate fix, da' fix ca un logan. asa, sa ma uit la el si sa spun .. "ia uite ce taran... si-a pus sigla Mercedes pe un Logan"
    revenind la masinile (de facut paste nu de ajuns din A in B) daca argumentezi claim-ul ala cu 'de la cer la pamant' (nu stiu, ca are manerul mai moale, ca aluneca mai usor, ca nu se lipeste coca de valturi, ca e mai ergonomic surubul de la suportul de prindere... nu stiu, ceva, orice) poate ma convingi sa-mi arunc jucaria pe care o folosesc acum si sa dau triplu pe bijuteria asta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ai o masina de paste cu care esti happy, n-o arunca, evident. :) eu spun doar ca cele no name (doua la numar) pe care am avut eu ocazia sa pun mana erau mediocre dpdv quality build (nu erau din inox, se desfaceau suruburile, s-a crapat manerul de la manivela de la prima folosire, clampa de prindere de masa nu fixa bine masina, scartaiau ingrozitor, etc)

      Ștergere
  5. Hmm, cat de bine arata. O sa incerc si eu. Multan pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine. Felicitari! O sa incerc si eu reteta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am o masina cumparata cred din Europa (a se citi capatul lui 21, raiul chinezilor);)) am primit-o de la mama, cum nu aveam alta am facut prima oara paste cu ea si mi-a scos peri albi. Ii cam iesea rugina, se impotmolea coca, mi se franjura pe margini, manivela mergea anapoda, etc. Intr-un final, mi-au iesit pastele foarte bune, nu se compara cu cele cumparate. Le-am facut cu pesto clasic din busuioc, o nebunie totala. DAR am pe lista sa imi iau o masina mai buna, asa ca, din experienta mea, diferenta se va simti la bani, intr-adevar, dar prefer calitate si o munca mai usoara.
    Blogul tau e foarte fain, ai retete si articole foarte interesante. Ma fidelizez:)

    RăspundețiȘtergere
  8. O mărturie uimitoare despre un jucător care mi-a adus soțul înapoi la mine. Numele meu este May Lookman, locuiesc în Marea Britanie și sunt fericit căsătorit cu un soț minunat și grijuliu, cu doi copii. O mare problemă a apărut în familia mea acum șase luni, între mine și soțul meu. Atât de îngrozitor încât a dus cazul în instanță pentru divorț. a spus că nu a mai vrut să rămână niciodată cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că a plecat de acasă și i-a determinat pe mine și pe copiii mei să suferim dureri severe. Am încercat tot posibilul să-l recuperez după multe cerșetori, dar fără rezultat. și a confirmat că și-a luat decizia și nu a mai vrut să mă mai vadă. Așadar, într-o seară, când mă întorceam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten de-al meu care mi-a cerut soțul. Așa că i-am explicat totul, așa că mi-a spus că singurul mod în care aș putea să-l recuperez pe soțul meu a fost să vizitez un vrăjitor, pentru că și el a funcționat. Așa că nu am crezut niciodată în vraja, dar nu am avut de ales decât să-i urmez sfatul. Apoi mi-a dat adresa de e-mail a jucătorului de vrăji pe care l-a vizitat. {ogunomospellcaster@gmail.com}. Așadar, în dimineața următoare, am trimis un e-mail la adresa pe care mi-a dat-o, iar vrăjitorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu a doua zi. Ce afirmație uimitoare !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac. Apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător, soțul meu, care nu mă sunase în ultimele șase luni, mi-a sunat să-mi anunțe că se întoarce. Așa că s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și și-a cerut scuze pentru greșeala și durerea pe care mi le-a provocat mie și copiilor mei. Apoi, din acea zi, relația noastră a fost acum mai puternică decât în ​​trecut, cu ajutorul unui jucător de vrăji. Prin urmare, vă voi sfătui să-l vizitați cu amabilitate pe marele Dr. Ogun Omo dacă vă aflați într-o astfel de stare sau dacă aveți vreo problemă legată de „readucerea fostului dvs. înapoi. Așadar, mulțumesc dr. Ogun Omo pentru că mi-a adus soțul înapoi și am adus din nou bucurie familiei mele. {ogunomospellcaster@gmail.com}
    De asemenea, vindecă și readuce EX înapoi,
    1 leac pe bază de plante HIV / ADIS.
    2 Tratamentul cancerului pe bază de plante.
    3 Curățarea rupturii articulației.
    4 herpes vindecă ierburi.
    5 feluri de orez jeleu.
    6 Vindecarea medicamentelor pe bază de plante HPV.
    7 Vindecarea diabetului.
    8 recuperează-ți fostul.
    9 Vraja sarcinii.
    10 cura HTP.
    11 Vindecarea aerului hepatitic.
    12 Covid 19 coronia vires cure.
    13) Tratamentul astmului.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred cu tărie că împărtășirea asta cu voi, băieți, va fi de ajutor.
    Treceam printr-o „despărțire” dificilă, probabil acum 2 luni și mi-am dorit înapoi fostul meu, am încercat tot ce am putut, dar nu am putut-o recâștiga până când un prieten de-al meu mi-a prezentat un vrăjitor grozav online numit Dr Jasper, de fapt. Nu am vrut niciodată s-o contactez, dar din păcate am făcut-o din cauza dragostei puternice pe care o aveam pentru fosta mea. acest mare vrăjitor mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, eram atât de curioasă pentru că mi-a spus că fosta mea mă va suna în trei zile.
    Am fost atât de surprinsă două zile mai târziu, fostul meu, care s-a despărțit de mine și nu a vrut să mă vadă sau să vorbească niciodată cu mine, m-a sunat spunându-i că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat, ar trebui să o iert, a mai spus că a fost o greșeală uriașă și că ea mă iubește cu adevărat și vrea să o luăm de la capăt... Îmi împărtășesc această mărturie pentru că marele vrăjitor m-a instruit să fac acest lucru în semn de apreciere și pentru ca întreaga lume să știe cât de rapid și de puternic funcționează vraja lui. contactează-l pe Dr. Jasper pe Gmail, ea este cea mai bună: doctorjaspermagic@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...