luni, 10 septembrie 2012

PUDDING DIN LAPTE CONDENSAT (CREMA DE ZAHAR ARS BRAZILIANA)


Daca va intrebati ce s-a intamplat de s-a lasat atata liniste pe blog in ultima vreme, aflati ca de data asta n-a fost vorba de procrastinatie si nici de lene, ci pur si simplu in ultima vreme am fost mai mult plecat decat pe acasa. Mai precis am bantuit vreo patru tari, care pe mare, cu velierul (Slovenia si Turcia), care pe uscat, cu masina (Bulgaria), care prin aer, cu avionul (India), avand tot felul de aventuri culinare si nu numai despre care poate o sa va povestesc candva.

Pana atunci insa, zic sa ma revansez pentru absenta si sa va cinstesc masa cu un desert simpatic si extrem de usor de preparat, de inspiratie braziliana. Practic, acest desert este considerat desertul celor carora cunostintele culinare li se opresc la spartul unui ou si la folositul unui blender, asa ca stati relaxati si voi, cei care pana acum va ascundeati prin ultima banca atunci cand noi, pasionatii usor maniaci intr-ale gatitului, vorbeam pe aici pe blog de rate Pekin, de brutarit cu maia naturala sau de curry indian, caci iata, a sosit si momentul vostru! :)

Acest desert, puddingul din lapte condensat, este de fapt versiunea braziliana a cremei de zahar ars, el fiind mult mai simplu de preparat decat versiunea noastra, insa cu un rezultat remarcabil de asemanator (diferenta, minora de altfel, consta in lipsa esentei de vanilie din versiunea braziliana).



Metoda de preparare este atat de simpla incat practic in 10 minute ati terminat toata treaba,inclusiv spalatul vaselor, iar rezultatul este spectaculos de fiecare data (practic nu prea ai cum s-o ratezi; eu am incins cuptorul prea tare la prima tura si am crezut ca s-a ars puddingul, dar cand l-am rasturnat in farfurie am constatat ca el era bine, mersi sub coaja bronzata putin prea tare de cuptorul naravas :)).

Ingrediente (pt 4-6 persoane)
- 1 cutie de lapte condensat indulcit (se gaseste usor acum, fie online, fie la Bacania Veche sau la bacaniile arabesti; cutia standard are 395g)
- o cantitate egala (volumetric) de lapte integral (pentru simplitate se masoara direct cu cutia goala de lapte condensat :))
- 3 oua
- optional: 1 lingurita de esenta naturala de vanilie (traditional nu se foloseste)
- 3-4 linguri de zahar pentru caramel

Preparare (10 min + cca 1h la cuptor + 1-2h de racire) 
- preincalziti cuptorul la 200C
- turnati laptele condensat din cutie in blender si apoi masurati cu aceeasi cutie o cantitate egala de lapte integral, pe care-l turnati apoi, desigur, tot in blender
- spargeti 3 oua in blender si apoi mixati la turatie mare pana ce toate ingredientele sunt omogenizate cum trebuie
- turnati zaharul in forma metalica in care urmeaza sa faceti puddingul (poate fi o forma decorativa sau una simpla, tip springform, doar sa fie suficient de mare cat sa cuprinda tot mixul) si apoi tineti-o (de preferinta cu o manusa termorezistenta :)) deasupra flacarii de la aragaz, amestecand in zahar pana acesta se topeste si capata o culoare de chihlimbar (nu-l tineti prea mult sau la flacara prea mare pentru ca risca sa se arda, si atunci devine amar!)
- rotiti usor forma astfel incat zaharul topit sa acopere cat de cat si peretii si apoi transferati mixul din blender in forma, direct peste zaharul topit
- pregatiti o tava adanca in care puneti forma metalica cu mixul de pudding si apoi turnati apa clocotita, suficienta cat sa urce cam pana pe la jumatatea formei (useful tip: ca sa evitati urmele negre pe care forma metalica le-ar putea lasa pe fundul tavii, puteti sa o asezati - inainte de a turna apa clocotita - pe cateva rondele de lamaie, morcov sau mar)
- bagati puddingul la cuptor pentru cca 50-60 min, si apoi verificati cu scobitoarea in centru daca e gata (daca scobitoarea iese curata, e gata; daca iese cu ceva firimituri pe ea, mai lasati puddingul la cuptor cateva minute)
- cand puddingul este gata, scoateti forma metalica din cuptor, lasati-o sa se raceasca la temperatura camerei si apoi bagati-o la frigider pentru min 1-2 ore (se serveste rece)
- cand doriti sa-l serviti, introduceti usor un cutit cu lama subtire pe perimetrul formei, ca sa desprindeti puddingul de margini, si apoi rasturnati-l intr-o farfurie intinsa (farfuria se pune deasupra formei, cu fundul in sus, precum un capac, si apoi se rastoarna impreuna)
Enjoy!   

18 comentarii:

  1. Esti un fericit ca poti haladui prin lume. Desertul pare delicat dar si savuros in acelasi timp.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata excelent! Nu am facut pana acum cu lapte condensat, dar voi incerca!

    RăspundețiȘtergere
  3. se pot folosi si forme de silicon, sau trebuie neaparat forma de metal?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se poate folosi orice forma care rezista la cuptor

      Ștergere
    2. desigur insa, zaharul ars va trebui facut in alt vas (metalic) si apoi turnat in forma de silicon

      Ștergere
  4. Chiar ma intrebam ce e cu linistea, dar cu asa bunatate nou aparuta... nu mai e loc de intrebari! :) Cred ca e delicios desertul! :D

    RăspundețiȘtergere
  5. am niste cutii de lapte condensat aduse de prin Grecia anul trecut...daca or mai fi bune, incerc si eu desertul tau. Problema este ca laptele meu condensat nu este indulcit. Deci cam cat zahar sa pun?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uite aici cum se face lapte codensat din lapte normal, zahar pudra si unt.

      nu stiu cat zahar ar trebui sa pui in al tau si nici daca o sa se comporte la fel cu cel indulcit, asa ca iti sugerez fie sa cumperi varianta gata indulcita, fie sa-ti faci from scratch

      Ștergere
  6. Multam, Florin.

    P.S. Bine ai revenit! Inca fac pesto dupa reteta ta, n-am gasit alta mai buna :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Au Doamne, cat de bine arata. Imi ploua in gura!

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu stiu cine te-a mintit ca se serveste rece! :P noi nu am rezistat pana s-a racit. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. calda este ca o omleta dulce, si rece este ca o crema delicioasa

    RăspundețiȘtergere
  10. O mărturie uimitoare despre un jucător care mi-a adus soțul înapoi la mine. Numele meu este May Lookman, locuiesc în Marea Britanie și sunt fericit căsătorit cu un soț minunat și grijuliu, cu doi copii. O mare problemă a apărut în familia mea acum șase luni, între mine și soțul meu. Atât de îngrozitor încât a dus cazul în instanță pentru divorț. a spus că nu a mai vrut să rămână niciodată cu mine și că nu mă mai iubește. Așa că a plecat de acasă și i-a determinat pe mine și pe copiii mei să suferim dureri severe. Am încercat tot posibilul să-l recuperez după multe cerșetori, dar fără rezultat. și a confirmat că și-a luat decizia și nu a mai vrut să mă mai vadă. Așadar, într-o seară, când mă întorceam de la serviciu, am întâlnit un vechi prieten de-al meu care mi-a cerut soțul. Așa că i-am explicat totul, așa că mi-a spus că singurul mod în care aș putea să-l recuperez pe soțul meu a fost să vizitez un vrăjitor, pentru că și el a funcționat. Așa că nu am crezut niciodată în vraja, dar nu am avut de ales decât să-i urmez sfatul. Apoi mi-a dat adresa de e-mail a jucătorului de vrăji pe care l-a vizitat. {ogunomospellcaster@gmail.com}. Așadar, în dimineața următoare, am trimis un e-mail la adresa pe care mi-a dat-o, iar vrăjitorul m-a asigurat că îl voi recupera pe soțul meu a doua zi. Ce afirmație uimitoare !! Nu am crezut niciodată, așa că a vorbit cu mine și mi-a spus tot ce trebuie să fac. Apoi a doua zi dimineață, atât de surprinzător, soțul meu, care nu mă sunase în ultimele șase luni, mi-a sunat să-mi anunțe că se întoarce. Așa că s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie, și și-a cerut scuze pentru greșeala și durerea pe care mi le-a provocat mie și copiilor mei. Apoi, din acea zi, relația noastră a fost acum mai puternică decât în ​​trecut, cu ajutorul unui jucător de vrăji. Prin urmare, vă voi sfătui să-l vizitați cu amabilitate pe marele Dr. Ogun Omo dacă vă aflați într-o astfel de stare sau dacă aveți vreo problemă legată de „readucerea fostului dvs. înapoi. Așadar, mulțumesc dr. Ogun Omo pentru că mi-a adus soțul înapoi și am adus din nou bucurie familiei mele. {ogunomospellcaster@gmail.com}
    De asemenea, vindecă și readuce EX înapoi,
    1 leac pe bază de plante HIV / ADIS.
    2 Tratamentul cancerului pe bază de plante.
    3 Curățarea rupturii articulației.
    4 herpes vindecă ierburi.
    5 feluri de orez jeleu.
    6 Vindecarea medicamentelor pe bază de plante HPV.
    7 Vindecarea diabetului.
    8 recuperează-ți fostul.
    9 Vraja sarcinii.
    10 cura HTP.
    11 Vindecarea aerului hepatitic.
    12 Covid 19 coronia vires cure.
    13) Tratamentul astmului.

    RăspundețiȘtergere
  11. Soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe copiii mei timp de peste 6 luni, toată speranța s-a pierdut. Am crezut că nu mă voi mai întâlni niciodată cu soțul meu pentru că m-a blocat pe toate rețelele de socializare pe care le puteam folosi pentru a ajunge la el. Acest lucru m-a lăsat trist și cu inima frântă până l-am întâlnit pe Dr. Dawn. Acum, i-am explicat totul și ea mi-a promis că totul va fi bine în 3 zile, spre surprinderea mea, soțul meu a sunat și a început să cerșească la 3 zile după vrajă, acum soțul meu s-a întors acasă și mă tratează foarte bine și noi trăiți fericiți împreună acum, contactați-o pentru ajutor:
    *dacă vrei celor dragi.
    *daca vrei sa ramai insarcinata.
    *dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *dacă vrei o putere spirituală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com {+2348032246310}

    RăspundețiȘtergere
  12. Este atât de comun: ești îndrăgostit de cineva și vrei să te iubească și el... sau treci printr-o „despărțire” dificilă și vrei ca el sau ea să se întoarcă... sau ești singur și cauți pe cineva special. Totul depinde de ce vrei tu. Dacă ești singur și vrei să găsești o nouă iubire, există o vrajă pentru tine. Contactează-ți acum Dr. Jasper dacă ai nevoie de ajutorul ei în relația ta sau în orice alt caz.
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută (fă-l să te iubească din nou)
    3) Vraja divorțurilor
    4) Vraja căsătoriei (fă-l să îți propună / fă-o să accepte propunerea ta)
    5) Vrăji de legare
    6) Diviziuni
    7) Vraja morții
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău
    9) Vrei să-i mulțumești iubitului tău
    10) Loteria
    11) opriți avortul spontan / rămâneți însărcinată
    12) vrajă magică (vindecarea acelei boli mortale)
    contactează-o acum, ea are o soluție de durată pentru tine. are 32 de ani de experiență ca practicantă de magie alb-negru, Tarolog, Runemeister (manta, magie runică, amulete, amulete, talismane), este cea mai bună!
    gmail: doctorjaspermagic@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  13. E ULIMĂTOR SA VORBI MINUNAT DESPRE DR DAWN. Eu sunt Vanessa Canga. Am avut o uniune frumoasă cu soțul meu și am împărtășit fericire, căldură și dragoste adevărată. Am locuit împreună timp de 10 ani și am avut doi copii. În urmă cu câteva luni, am început să avem probleme nesfârșite și certuri constante. Casa era plină de nefericire și copiii mei plângeau mereu văzându-ne luptăm tot timpul. În cele din urmă, a plecat și a tăiat toate mijloacele pentru ca noi să comunicăm cu el. Am făcut tot ce am putut să-l recuperez din cauza cât de mult l-am iubit, dar fără rezultat. DR DAWN mi-a venit în ajutor când l-am contactat și mi-a dezvăluit că în spatele problemelor pe care le aveam stă o femeie și mi-a promis că mă va ajuta, ceea ce a făcut când i-am urmat procedurile de lucru. Soțul meu s-a întors acasă la noi și am inventat lucruri. Trăim din nou fericiți împreună. DRAWN te poate ajuta și pe tine. contactați-l prin WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul/soția ta.
    *Dacă doriți să aveți o căsătorie/relație pașnică.
    *Daca ai nevoie de vraja pentru a ramane insarcinata/a ramane insarcinata.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Dacă vrei să-ți răzbuni/reprimi proprietatea.
    *Dacă vrei o vrajă de promovare.

    RăspundețiȘtergere
  14. Sufer de herpes în ultimii 1 an și 8 luni și de atunci am urmat o serie de tratamente, dar nu a existat nicio îmbunătățire până când am dat peste mărturii ale Dr. DAWN despre modul în care a vindecat diferite persoane de diferite. boli din întreaga lume, apoi l-am contactat și pe el. După conversația noastră, mi-a trimis medicamentul pe care l-am luat conform instrucțiunilor lui. Când am terminat de luat medicamentul pe bază de plante, am fost la un control medical și, spre cea mai mare surpriză, m-am vindecat de herpes. Inima mea este atât de plină de bucurie. Dacă suferiți de herpes sau de orice altă boală, îl puteți contacta astăzi pe Dr. DAWN la această adresă de e-mail:

    dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2349046229159

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...