miercuri, 22 iunie 2011

MARATONUL INGHETATELOR, ZIUA 3: FROZEN YOGURT DE VISINE

Acum daca tot am inceput cu retetele simple si sanatoase, zic sa continuam tot asa si sa le lasam pe cele mai decadente, cu custard, multe oua, smantana sau alcool, mai spre sfarsitul saptamanii. Reteta de astazi este un frozen yogurt (cunoscut si ca froyo sau frogurt intre prieteni :)) de visine, reteta care are la baza, evident iaurtul.

Pe scurt, frozen yogurtul este un preparat congelat intrat in familia inghetatelor relativ recent, prin anii '70. Acesta are un continut redus de grasimi, fiind facut din iaurt, fructe si eventual ceva adaos de zahar sau alt indulcitor, si se situeaza undeva intre sorbet (care nu are grasimi de loc) si inghetata (care are grasimi la greu, in principal din smantana dulce si galbenusuri de ou). Daca doriti sa cititi mai multe despre istoria si tehnologiile folosite in prepararea frozen yogurtului, va recomand calduros acest articol.

Revenind la reteta de fata, asa cum Iosif Sava se intorcea de fiecare data, firesc, la Bach, si eu ma intorc cu drag la cartea The Perfect Scoop a maestrului David Lebovitz, carte ce mi-a fost calauza, tovaras si prieten in cele ce urmeaza. :)

Inainte sa trecem la treaba, vreau doar sa va mai spun ca am ezitat destul de mult pana sa fac acest frozen yogurt, deoarece aveam senzatia ca daca reteta e cu iaurt, atunci e musai sa iasa acra si relativ apoasa, insa n-aveti idee cat de mult m-am inselat si cat de cremoasa si gustoasa si in acelasi timp fresh si racoritoare este aceasta reteta, motiv pentru care v-o recomand cat se poate de calduros, mai ales ca suntem si in plin sezon de visine.

Ingrediente (pentru cca 750ml)
- 450-500g visine (cat mai coapte si mai zemoase)
- 150g de zahar
- 240ml iaurt gras (eu am folosit Cedra din lapte de oaie si bivolita de la Napolact, dar merge si un iaurt tip grecesc, cremos sa fie)
- 1/2 lingurita de esenta de migdale

Preparare (40 min + 2 ore de racire + 2-3 ore de congelare)
- spalati visinele si curatati-le de codite si de samburi si apoi puneti-le impreuna cu zaharul intr-o cratita, la foc mare
- asteptati sa dea un clocot (in caz ca va intrebati ce sa dea in clocot, don't worry, visinele vor lasa multa zeama aproape imediat :)), apoi reduceti focul la mediu si lasati visinele sa fiarba usor cam 5 min, amestecand constant, sa iasa cat mai multa zeama din ele si sa se inmoaie bine- raciti amestecul de visine (eu am lasat cratita cateva minute direct in chiuveta umpluta pe jumatate cu apa rece si niste cuburi de gheata) apoi transferati-l in blender impreuna cu iaurtul si cu esenta de migdale si pasati totul cam 1-2 min- transferati mixul rezultat intr-o casoleta cu capac si raciti-l bine in frigider pentru min 2 ore (sau, preferabil, peste noapte) si apoi congelati-l (conform instructiunilor) in masina de inghetata
NOTA: puteti sa faceti aceasta reteta si daca nu aveti masina de inghetata, doar ca va trebui sa bagati casoleta la congelator si sa o scoateti din ora in ora si sa o mai amestecati cu mixerul de mana, cat sa se sparga cristalele de gheata si sa va iasa un frozen yogurt cremos la final
- serviti-l imediat cum l-ati scos din masina de inghetata (daca va place inghetata soft) sau mai lasati-l inca 2-3 ore la congelator (daca vreti sa-l serviti sub forma de scoops)

Enjoy!

7 comentarii:

  1. Imi place culoarea si ideea de iaurt cu visine :) Si eu tot la David Lebovitz "ma intorc" atunci cand e vorba de inghetate :)

    RăspundețiȘtergere
  2. pana se termina sezonul visinelor si al cireselor mor de pofta.arata super.felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  3. am facut o inghetata de visine si nu mi-a placut textura ei din pricina pielitelor care rezulta dupa blenduirea fructelor, astept retetele decadente, e sigur ca-s pe gustul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mada, poti sa strecori visinele dupa ce le blenduiesti daca vrei sa scapi de coji, desi in cazul asta mie mi s-au parut chiar ok, mi-au amintit de iaurtul ala cu visine care are si bucatele de fructe :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Dude, mi s-a ffff...fleoscait aparatul de inghetata, cred ca am stricat discul si nu gasesc altul. Therefore...mi-am luat din acela smecher cu congelare automata, Delonghi ICK 6000 sau asa ceva. Vine acasa la inceputul lui august :D. Asa ca o sa mai am o luna de vara sa testez tot ce pui tu pe aici. Pana atunci, multiple popsicles, ca forme din alea am :D

    RăspundețiȘtergere
  6. pana atunci mai poti face si inghetata din asta simpla, de banane, doar cu blenderul :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...