marți, 14 decembrie 2010

FRUIT CAKE, CEA MAI BUNA PRAJITURA DE CRACIUN

Daca la noi de Craciun mai toata lumea se indoapa in principal cu cozonaci, la ei, mai precis la anglo-saxoni, cu acelasi prilej se abuzeaza corespunzator de fruit cake si de eggnog. Si daca tinem cont ca  ambele sunt puternic alcoolizate, atunci intelegem mai usor de ce la noi de Craciun ne canta de lin, de ler si de iepuri jupuiti domnu' Hrusca (pe care nici cainele nu-l musca :)) iar la ei e mega veselie, cu Santa care vine in oras cantand Jingle Bells, tras de renul Rudolf cel cu nasul rosu (v-ati prins deja de unde vine treaba asta cu nasul, nu? :))

Deoarece am primit comanda ferma de eggnog din partea lui the lovely wife, va promit ca in curand vom avea si aceasta reteta postata pe blog, dar pana atunci sa ne ocupam putin de acest fruit cake, ca e graba mare, deoarece necesita o pregatire relativ indelungata si suntem cam la limita cu timpul daca vrem sa-l avem gata exact de Craciun.

De fapt pregatirea acestui cake nu este chiar atat de lunga, doar ca ultima etapa presupune ungerea sa de doua, trei ori pe saptamana, vreme de vreo doua saptamani, cu niste rom sau brandy (cate o cinzeaca pe tura), astfel ca pana la Craciun sa fie bine ambetat si placut omului (desigur, acest cake sare din schema desertului pentru copii, dar nu-i nimic, more for you :))

Practic, acest fruit cake este ca un fel de muesli bar on steroids, fiind atat de incarcat de nuci, fructe confiate si berries incat cauti cu lupa aluatul care le tine impreuna, chestie care-l face extrem de consistent, un cake mediu (facut in tava de 23cm) fiind de ajuns (lejer) pentru 15-16 persoane.

Si acum sa trecem la treaba, nu inainte de a multumi celor de la Joy of Baking pentru reteta, care a iesit exact ca-n poza :)

Ingrediente (pt 1 fruit cake de cca 1.5-2kg)
- 230g unt (la temperatura camerei)
- 220g zahar brun
- 3 oua mari
- 3 linguri de brandy sau rom negru (plus extra pentru uns cake-ul)
- sucul si coaja rasa de la o portocala
- coaja rasa de la o lamaie
- 65g migdale macinate (eu am dat prin mixer o mana de fulgi de migdale de la Metro)
- 100g  nuci tocate grosier (eu am folosit alune de padure, caju, migdale, nuci romanesti si macadamia)
- 680g de fruste uscate si confiate (eu am folosit tot ce am gasit pe la Metro, Mega Image si Carrefour, adica smochine, caise, ananas, kiwi, capsuni, portocale, lamai, mango, cirese), tocate in bucati de cca 1-2cm
- 340g mix de stafide (aurii, jumbo, dark), cranberries (merisoare) si macese uscate
- 260g faina
- 1 lingurita praf de copt (1 jumatate de pliculet)
- 1 varf de cutit de sare

Preparare (cca 3 ore + 30 min de pregatire + 2 saptamani de uns cu alcool)
- incingeti cuptorul la 160C si in paralel amestecati cu mixerul intr-un bol (mare) zaharul cu untul pana se transforma intr-o crema pufoasa
- adaugati pe rand ouale, brandy-ul, sucul si coaja de portocala si lamaie, apoi faina si nucile zdrobite, amestecand constant, pana se omogenizeaza cum trebuie (atentie ca de la faina si nuci incolo va trebui sa treceti de la mixer la munca manuala, ca altfel riscati sa-i ardeti motorul, amestecul devenind prea gros)
- adaugati apoi fructele confiate si stafidele, apoi ungeti un spring form cu unt topit si tapetati-l cu pergament de copt atat pe fund cat si pe laterale
- turnati amestecul in spring form, nivelati-l bine si eventual decorati-l cu migdale decojite sau cu ce nuci va mai pofteste inima
- bagati spring form-ul la cuptor (intr-o tava mai mare, ca o sa curga putin unt si nu-l vreti peste tot prin cuptor) pentru 1 ora, apoi reduceti temperatura la 150C si mai lasati cake-ul la copt inca 1 ora si jumatate, sau pana cand o scobitoare infipta in mijloc iese aproape uscata, fara frimituri umede lipite de ea (eu unul n-am folosit niciodata aceasta metoda, ci am preferat sa merg pe timp)
- scoateti fruit cake-ul din cuptor si lasati-l sa se raceasca complet
- dupa ce s-a racit dati-i niste gauri verticale (cu o scobitoare lunga sau cu un bat ascutit) si apoi ungeti-l cu cca 50ml de rom sau brandy, dupa care infasurati-l bine in folie de plastic si apoi in folie de aluminiu, pana peste cateva zile cand veti repeta din nou povestea cu unsul, toata treaba asta durand pana la Craciun, cand vom afla impreuna si cum arata la interior acest fruit cake minunat.

[LATER EDIT: arata cam asa si are un gust absolut exceptional! :)]

Enjoy!    

21 de comentarii:

  1. eu una abia astept sectiunea fructoaso-etanolica!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si Santa are nasul rosu.
    Cred ca face cam multe escale prin Anglia si Irlanda. :)
    Mie mi-e pofta de Pannetonne de la mama lui. :)
    Abia astept sa-ti vad sectiunea. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. OMG :D you made one! now you need christmas pudding...si ma invit la tine de craciun :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Deea, Christmas puddingul e tot un fel de fruit cake, doar ca e aburit in loc sa fie copt, iar marea lui problema e ca trebuie tinut in bain marie 3-4 ore, si doar nu e Pekin duck sa merite atata efort, but who knows ce ma mai loveste si poate-l fac :))

    RăspundețiȘtergere
  5. daaa, stiu, it's hard but so worth it :) iti aduc si suet :D

    RăspundețiȘtergere
  6. bine, hai tu cu suetul (si cu niste cream of tartar daca tot treci prin supermarket :)), dar intre timp cred ca o sa fac un Yule Log cake
    :)

    RăspundețiȘtergere
  7. ai avut dreptate, chiar arata delicios. Doar ca trebuie sa ma grabesc sa cumpar cele necesare, pentru a avea timp sa o "insiropez" zdravan in alcool. Asa am inteles... Tu ce brandy ai folosit?

    RăspundețiȘtergere
  8. eu am folosit Metaxa si rom Captain Morgan (spiced), alternativ :)

    RăspundețiȘtergere
  9. chiar vroiam sa intreb de suet, dar m-a lamurit deea mai sus. :) cream of tartat de gasiti, sa imi dati si mie de stire, pretty please :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Aseara am facut si eu fruit cake-ul, da, stiu mai e putin pana la Craciun si procesul de "imbibare cu alcool" ar fi trebuit sa dureze ma mult probabil. Dar asta era de fapt intrebarea - la ce intervale de timp trebuie repetata treaba cu unsul cu alcool? Multumesc!
    Denisa

    RăspundețiȘtergere
  11. Scuze, am vazut de-abia acum - de doua trei ori pe saptamana!

    Denisa

    RăspundețiȘtergere
  12. 680 g fructe confiate si 340 g stafide? Serios?

    RăspundețiȘtergere
  13. da, Mihaela, cat se poate de serios, dar nu te ingrijora, ca fructele si stafidele sunt foarte grele, nu neaparat voluminoase, si o sa vezi ca nu sunt chiar asa de multe cand o sa le cantaresti :)

    RăspundețiȘtergere
  14. wow. imi imaginez ce gustos e. postezi si rezultatul sectionat? te roooooooog!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce fain arata! SI cand e ambalat asa in folie unde se tine? La frigider?

    RăspundețiȘtergere
  16. eu l-am tinut intr-o cutie de tabla din aceea de biscuiti, sus pe dulapul din bucatarie :)

    RăspundețiȘtergere
  17. daca il fac doar cu cateva zile inainte de a-l manca e grav? in ce fel e modificat rezultatul?

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu stiu de ce, dar atunci cand spui fuit cake si craciun in acceasi fraza, imi vine in minte numele Graccu! Iti spune ceva? Nu ... atunci inseamna ca sunt doar eu :) Thanks for the tips oricum, foarte fain, mi s-a facut pofta deja, si chiar daca nu-i christmas special inca, parca ar merge un fruit cake!

    RăspundețiȘtergere
  19. Dr. Makha este un om cu mari puteri spirituale din cauza puterii sale de vrajă, am reușit să-mi recuperez soțul după 3 ani de divorț. Treceam printr-o perioadă foarte proastă din cauza divorțului, așa că căutam ajutor online când am dat peste mărturia unei doamne care a descris cum vrăjitorul a ajutat-o ​​să aibă un copil folosind un medicament pe bază de plante, am primit contactul. si i-a explicat situatia, a facut o vraja si sotul meu s-a intors la mine in a treia zi inca e magie pentru mine, sunt foarte fericit sa revin cu iubirea vietii mele. îl puteți contacta pe Dr. Makha vrăjitorul la numărul său de whatsapp: +1(815)564-3618 sau e-mail: makharituals@gmail.com el m-a ajutat Sunt sigur că vă va ajuta și cu problema vieții tale.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...