marți, 1 februarie 2011

BACK IN BUSINESS

Daca va intrebati de ce a fost atata liniste pe aici in ultima vreme, ei bine aflati ca asta s-a datorat unei combinatii de factori, unii cat se poate de obiectivi, altii mai degraba subiectivi.

La capitolul factori obiectivi avem faptul ca pe la mijlocul lui ianuarie am fost plecat cu treaba aproape o saptamana in Olanda (de unde, spre surpriza generala, deoarece bucataria olandeza se reduce aproape exclusiv la cartofi prajiti cu maioneza, m-am intors cu o reteta de supa geniala, reteta pe care o voi impartasi cu voi in curand).

De asemenea, tot la factori obiectivi se mai pune si foarte recenta mea operatie cu laser la ochi, in urma careia, slava Domnului, se pare ca am scapat definitiv de ochelarii cu care mi-am petrecut ultimii 25 de ani din viata. Desigur, acum va trebui sa-mi schimb pozele de profil (si daca stau bine sa ma gandesc, si toate actele cu poza, damn it…), dar asta probabil ca o sa mai dureze putin, deoarece acum am inca ochii decorati cu niste blood shots foarte gloomy (sau ma rog, sexy, depinde cat de mare fan Twilight esti :))

La factorii subiectivi avem la loc de cinste incredibila mea capacitate de procrastinare (as putea tine cursuri pe tema asta, va jur :)) precum si un fel de mood depresiv de ianuarie, un spleen de iarna daca vreti (ah, I really, really hate this bloody season, unde e incalzirea aia globala cand ai nevoie de ea…), mood care m-a tinut departe de laptop (si aproape de o gramada de seriale TV foarte addictive, dar asta e alta discutie :))

In fine, ca sa ma revansez pentru absenta, promit sa desfasor o activitate mai sustinuta in perioada urmatoare, cu multe povesti culinare cat se poate de savuroase, dar pana atunci trebuie sa va povestesc pe scurt si ce s-a mai intamplat relevant in perioada recenta, si o sa incep cu cele doua intalniri din decembrie cu prietenii mei autori de bloguri culinare, intalniri care au fost foarte, foarte faine, atat de faine incat sper sa le repetam cat de curand.

Prima dintre ele a fost organizata de Good Food si Hilton si a avut loc in recent renovata braserie de la parter, braserie care acum se lauda cu un meniu nou si foarte apetisant, mai ales ca in el poti gasi niste chestii pe care nu stiu unde le mai poti gasi in Bucuresti, precum  fish & chips, ca sa dau doar un exemplu.

Aici am fost omeniti cum se cuvine si chiar mai mult decat atat (thanx, Manuela & Ana, 'twas very lovely :)) si am avut parte de conversatii sprintare cu Monica (The Foodie Family), Elena (Le Blog Piquant), Madalin (Wine & Knives) si Mazi (Chez Mazilique). Din pacate insa nu am poze de la aceasta intrunire, deoarece a trebuit sa fug la un moment dat la un alt eveniment, lasand cu inima stransa minunatia de sampanie pe mana priceputa a lui Madalin, dar le puteti admira (si citi mai multe despre cum a fost) pe blogul Good Food, la Elena, la Mazi si la Madalin.

A doua intalnire a avut loc la Kumar's Agra Palace, cel mai bun restaurant indian din Bucuresti by far, si la propriu, dar si la figurat, caci de fapt e in Pipera, insa drumul merita din plin, va garantez :)). Aceasta a fost mai degraba spontana, fara PR si fotograf oficial (chestiune rezolvata, dupa cum veti putea vedea imediat, cu varf si indesat :)), insa a iesit absolut genial.

Fata de intalnirea de la Hilton am pierdut-o pe Monica (ne-a furat-o Austria aia nesuferita, devenita lately sectorul 7 al Bucurestiului…:)), dar le-am castigat in schimb pe Bianca (Chat de Chocolat) si pe Ana (Easy Peasy), plus better half-ii din dotare, care au mai echilibrat balanta de partea mea si a lui Madalin, ferindu-ne de un matriarhat total :)).

Si daca va intrebati ce fac food bloggerii cand se intalnesc la o carciuma, ei bine aflati ca nu e simplu deloc sa fii in pielea lor, deoarece dupa cum puteti vedea mai jos, toata treaba incepe cu o sesiune intensa de photo shooting, care mai de care cu tunurile pe mancare, in cazul nostru mai ales fetele, deoarece eu si cu Madalin am jucat doar la amatori cu point & shoot-urile noastre tip sapuniera :))
Desigur, avantajul de a avea si non-bloggeri (sau ma rog, cel mult guest bloggeri :)) printre noi este acela ca cineva chiar a apucat sa guste mancarea cat inca mai era calda, dupa cum ilustreaza perfect poza de mai jos, cu Mishu atacand decisiv platourile, imun la tirul necrutator al DSLR-urilor din jurul lui.
Si daca tot am vorbit de mancare, vreau sa va spun ca aceasta a fost absolut geniala, Kumar intrecandu-se pe sine in a ne ospata cu toate bunatatile gatite ca la mama lui in India, de la samosas pana la biryani si de la pyaz bhajjis pana la celebrul vindaloo, chestie atat de iute incat daca o diluai putin cu apa sigur mergea masina cu ea pe post de benzina (in acest moment ne-am dat seama ca Elena este fie alien, fie cyborg, deoarece nici n-a clipit cat a dat gata trei sferturi din vindaloo, si asta in vreme ce noi transpiram care mai de care de la o simpla inghititura de test :))

Eu unul n-am apucat sa fac mai mult de o poza cu mancarea, poza pe care o puteti vedea mai jos, dar va invit calduros sa cititi povestea acestei seri memorabile (incheiate mult dupa ora stingerii si udate din belsug cu roze Terra Romana si cu multe beri) la Mazi, la Elena, la Bianca, la Ana si la Madalin, unde veti gasi si multe alte poze inspirationale.
Mai departe, tot la finalul lui decembrie am avut ocazia sa gatesc pentru prima data in bucataria de la  The Caterer (cea mai cool companie de catering din Bucuresti), unde sub ochiul atent al lui Tavi si sub indrumarea lui Marian ne-au iesit din mana niste minunatii de bucate precum chipsurile de parmezan, rata cu teriyaki si ghimbir sau fois gras cu jeleu de mar si sweet chili, dar despre toate astea in curand, cand sper sa primesc pozele si retetele cu pricina.

In fine, tot la intamplari recente mai trec si faptul ca dupa mai bine de un an de cand am primit-o cadou de Craciun de la fratele meu, am apucat sa despachetez si sa folosesc masina de facut paine, masina care cu ajutorul unor premixuri geniale de paine rustica si cu seminte s-a dovedit a fi o revelatie pe care o s-o impartasesc si cu voi in curand.

Daca mai adaugam la toate astea nenumaratele chestii pe care le-am gatit in ultima vreme, precum confit si rillette de rata, tort red velvet, banoffee pie, rata Pekin, macarons de lavanda sau pasteis de nata, o sa-mi puteti ierta, sper, mai usor recenta absenta din spatiul virtual.

Toate cele minunate!

15 comentarii:

  1. "confit si rillette de rata, tort red velvet, banoffee pie, rata Pekin, macarons de lavanda sau pasteis de nata"...mi-a crescut tensiunea de nerabdare :)

    RăspundețiȘtergere
  2. welcome back! acuma, dintre toate povestile, eu te-as intreba despre operatia cu laser, dar cred ca o sa fac asta in privat :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Good to have you back! A fost cam anosta perioada asta de blogareala culinara cu tine absent :)

    RăspundețiȘtergere
  4. welcome back!Nu cred sa fi trecut vreo zi fara sa dau refresh pe blogul tau!

    RăspundețiȘtergere
  5. Welcome back! si Quick quick recovery, mai bine zis express recovery, daca exista asa ceva:)Astept cu nerabdare pe blog bunatatile de care povestesti:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu astept reteta de supa olandeza geniala, ca mi-a zis doctorul sa consum mai multe lichide! Welcome back!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bine ai revenit Florin si sa ne vedem cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  8. sigur Kumar, astept detaliile alea despre cursurile de gatit :)

    RăspundețiȘtergere
  9. intrasem resemnata sa vad iar Xmas cake. ce surpriza! :) welcome back!

    RăspundețiȘtergere
  10. ha! pana la urma ai pus pozele cu dslr-istele :)))

    iti dai seam ca data viitoare te vor incolti, nu?

    welcome back.

    RăspundețiȘtergere
  11. pai astea-s singurele poze pe care le-am facut :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. Welcome back, dar sa lasam salamalekurile!
    Macar spune-mi ce se vede in poza cu platoul de la Kumar's Agra Palace. Sa stiu ce vad acolo si sa stiu si ce sa comand.

    Astept vorbele despre piine. Nu am nici o incredere in piinea de mashina, unless faci aluatul acolo si coptul in cuptor. Dar spune tu!

    RăspundețiȘtergere
  13. in poza se vad niste samosas (chestiile alea tuguiate, care sunt ca niste gogsele cu legume), niste pyaz bhajis (chiftelutele de ceapa din stanga), niste murgh kathi kebab (rulourile de pui si condimente indiene din centru) si niste murgh pakora (pui pane in condimente indiene, din dreapta)

    despre masina paine o sa povestesc in curand, don't worry

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...