luni, 14 decembrie 2009

PIEPT DE GASCA CU DULCEATA DE TRANDAFIRI SI MANGE-TOUT LA GRATAR

Ca sa lamurim lucrurile inca de la inceput, aceasta reteta trebuia sa fie cu piept de rata, nu de gasca, dar deoarece acestea sunt foarte similare si in plus mai sunt si asezate alaturat in galantar la Metro, am ajuns acasa by chance cu doua bucati de piept de gasca in loc de piept de rata. Singura diferenta notabila este ca pieptul de gasca iese o idee mai uscat decat cel de rata dupa ce este gatit, dar diferenta este atat de mica incat poate trece neobservata daca nu te uiti pe eticheta.

Aceasta reteta este foarte simplu de preparat, fiind practic foarte greu de ratat chiar si de catre cineva care n-a gatit niciodata mai mult de o omleta. Pieptul de rata (sau de gasca) merge perfect si cu piure de cartofi cu lapte, dres cu putin unt frecat cu usturoi si ceapa verde, dar de data asta am mers pe o varianta de side dish mai light, deoarece aveam in frigider o casoleta de mange-tout (pastai verzi, plate, dintr-un sortiment de mazare numit snow pea, de la Metro). Dulceata adaugata la final este optionala, desi eu o recomand calduros, deoarece combinatia de rata sau de gasca prajita cu dulceata (sau sos dulce) "deschide" incredibl aromele din carne si ii completeaza perfect gustul.

Ingrediente (pentru 4 persoane)


  • 2 bucati de piept de gasca (sau de rata), spalate si apoi uscate cu un prosop de bucatarie (ca orice carne, ideal este sa o scoateti din frigider cu 15-20 de min inainte de a o prepara, pentru a ajunge la temperatura camerei)
  • 1 casoleta de mange-tout proaspete (spalate si apoi scurse de apa intr-o strecuratoare)
  • sare si piper (preferabil proaspat rasnite)
  • dulceata de trandafiri (de la Mega Image; merge si dulceata de nuci verzi sau de smochine, sau cea din coaja de portocala)
  • ulei de masline

Preparare (15 min + 3 min de pregatire + 10 min de "odihna")

  • asezati pieptii cu pielea in sus, crestati in diagonala din 2 in 2 cm in ambele sensuri (doar pielea si grasimea, fara sa crestati si carnea), si apoi condimentati bine cu sare si piper
  • incingeti o tigaie cu fund gros la foc mare si asezati pieptii cu pielea in jos, fara sa ungeti tigaia cu ulei sau alta grasime; lasati 7 min pe partea cu pielea (dupa 4-5 min scoateti cu o lingura excesul de grasime topita din tigaie) si apoi intoarceti pe partea cealata si lasati pentru inca 4 min (deoarece iese mult fum si miros de prajeala, va sfatuiesc sa deschideti geamurile si sa acoperiti tigaia cu un capac)

  • scoateti pieptii din tigaie si lasati-i sa se odihneasca cca 10 min intr-o casoleta cu capac (sau intr-un castron acoperit cu folie de aluminiu); acest pas este foarte important pentru a obtine o friptura foarte frageda si suculenta, deoarece permite fibrelor sa se relaxeze si sa resoarba sucurile care se expandeaza din cauza caldurii si tind sa iasa catre suprafata.

  • intre timp, incingeti bine o tigaie tip grill (de la Ikea) si asezati pastaile una langa alta (cate incap, probabil ca va trebui sa le gatiti in 2-3 ture); dupa 4-5 min, cand acestea incep sa se coaca pe partea dinspre gratar, intoarceti-le cu o spatula si stropiti-le putin cu niste ulei de masline (acum se va mai adauga ceva fum la cel de la gasca) si mai lasati-le inca 2-3 min, dupa care scoateti-le intr-un vas cu capac, sa ramana calde; inainte de a le servi, presarati peste ele niste sare grunjoasa (sau sare de mare rasnita) si un strop de otet balsamic, si apoi scuturati-le bine cat sa se condimenteze toate pastaile.

  • asezati pastaile de mange-tout pe farfurie, adaugati apoi pieptul taiat felii de cca 1 cm si adaugati (daca doriti) o lingurita de dulceata.


Enjoy!

3 comentarii:

  1. Salivez! Gasca e "inaripata" mea preferata. Trebuie sa incerc combinatia aceasta. Multumesc frumos pentru idee si reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu mare placere! Btw, daca nu gasesti gasca, poti incerca rata cu mare incredere :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Soțul meu ne-a părăsit pe mine și pe copiii mei timp de peste 6 luni, toată speranța s-a pierdut. Am crezut că nu mă voi mai întâlni niciodată cu soțul meu pentru că m-a blocat pe toate rețelele de socializare pe care le puteam folosi pentru a ajunge la el. Acest lucru m-a lăsat trist și cu inima frântă până l-am întâlnit pe Dr. Dawn. Acum, i-am explicat totul și ea mi-a promis că totul va fi bine în 3 zile, spre surprinderea mea, soțul meu a sunat și a început să cerșească la 3 zile după vrajă, acum soțul meu s-a întors acasă și mă tratează foarte bine și noi trăiți fericiți împreună acum, contactați-o pentru ajutor:
    *dacă vrei celor dragi.
    *daca vrei sa ramai insarcinata.
    *dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *dacă vrei o putere spirituală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com {+2348032246310}

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...